Informatii legale
ESOLUTIONS GRUP S.R.L.
Str. Constantin Budisteanu nr. 20, sector 1
Cod postal 010775
Bucuresti
Nr. Ord. Reg. Com.: J40/4103/2001
CIF: RO 13846142
Conturi bancare:
ING Bank
BIC/SWIFT: INGBROBU
IBAN: RO70INGB0000999901856134 (RON)
IBAN: RO59INGB0000999901856138 (EUR)
IBAN: RO64INGB0000999901856145 (USD)
Trezoreria sector 6
IBAN: RO32TREZ7065069XXX009693 (RON)
Dispozitii generale
Prezenta Politica a fost redactata avand in vedere prevederile Legii nr. 361/2022 privind protectia avertizorilor in interes public si stabileste procedura de raportare interna, aplicabila in cadrul companiei Esolutions Grup SRL(denumita in continuare „Societatea”), privind incalcarile enumerate mai jos.
Principii aplicabile
Principalele principii care guverneaza prezenta Politica sunt:
Definitii
Incalcari – faptele care constau intr-o actiune sau inactiune care reprezinta:
Informatii sau Informatii referitoare la Incalcari – informatii, inclusiv suspiciuni rezonabile, cu privire la Incalcari efective sau potentiale, care s-au produs sau care sunt susceptibile sa se produca in cadrul Societatii, in care Avertizorul fie isi desfasoara activitatea in prezent, fie si-a desfasurat activitatea in trecut sau cu care este sau a fost in contact prin intermediul activitatii sale, precum si informatiile cu privire la incercari de a ascunde astfel de incalcari;
Raportare – comunicarea orala sau scrisa de Informatii, cu privire la orice fapta care reprezinta o Incalcare, conform prezentei Politici;
Raportare interna – comunicarea orala sau scrisa de Informatii referitoare la Incalcarile in cadrul Societatii. Raportarea interna se realizeaza conform prezentei Politici, prin mijloacele puse la dispozitie de Societate pentru efectuarea de raportari privind Incalcari, acestea constituind canalul intern de raportare precizat la art. 4.3.1.;
Raportare externa – comunicarea orala sau scrisa de Informatii referitoare la Incalcari realizata prin canalele externe de raportare reprezentate de autoritatile competente;
Divulgare Publica – punerea la dispozitie, in orice mod, in spatiul public a Informatiilor referitoare la Incalcari;
Avertizor in interes public sau Avertizor – persoana fizica care efectueaza o Raportare sau Divulga Public Informatii referitoare la Incalcari, obtinute in contextul activitatilor sale profesionale;
Facilitator – persoana fizica ce asista Avertizorul in procesul de raportare intr-un context profesional si a carui asistenta trebuie sa fie confidentiala;
Context profesional – activitati profesionale, actuale sau anterioare, de orice natura, remunerate sau nu, desfasurate in cadrul Societatii, in baza carora persoanele pot obtine Informatii referitoare la Incalcari si pot suferi represalii in caz de raportare a acestora;
Persoana Vizata prin raportare – persoana fizica sau juridica mentionata in Raportare sau in Divulgarea Publica, drept persoana careia i se atribuie Incalcarea sau cu care persoana respectiva este asociata;
Represalii – orice actiune sau omisiune, directa sau indirecta, aparuta intr-un context profesional, care este determinata de raportarea interna sau externa ori de Divulgarea Publica si care provoaca sau poate provoca prejudicii Avertizorului;
Actiuni Subsecvente – orice actiune intreprinsa de catre Societate sau de catre autoritatea competenta in vederea solutionarii raportarii si, acolo unde este cazul, a remedierii incalcarii raportate;
Informarea – transmiterea catre Avertizor a unor informatii referitoare referitoare la actiunile subsecvente si la motivele unor astfel de actiuni
Persoana Desemnata –responsabilul cu primirea, inregistrarea, examinarea, si solutionarea Raportarii, precum si efectuarea de Actiuni Subsecvente. Persoana Desemnata poate solicita implicarea altor persoane din cadrul Companiei pentru a evalua Raportarea si a lua masuri suplimentare. Persoana Desemnata actioneaza cu impartialitate si este independenta in exercitarea atributiilor care ii revin, conform prezentei Politici si legislatiei in vigoare.
Domeniul de aplicare
Prezenta Politica este aplicabila:
Prezenta Politica se aduce la cunostinta prin e-mail, accesand pagina web a Societatii sau intranetul acesteia. Orice schimbare in aceasta Politica va fi comunicata. Ne rezervam dreptul de a actualiza si modifica aceasta Politica pentru a reflecta schimbarile in procesele noastre de prelucrare a Raportarilor sau pentru a raspunde noilor cerinte legale. In situatia unor astfel de modificari, vom publica versiunea actualizata a Politicii pe website-ul nostru si o vom face disponibila in cadrul Societatii.
Canale de raportare
Platforma permite transmiterea atat nominala, cat si anonima a unui raport, fiecare raportare anonima primind un cod de referinta unic utilizat pentru a urmari stadiul Raportarii.
Avertizorul care doreste sa stabileasca o intalnire fizica cu Persoana Desemnata, va transmite un email la adresa whistleblower@esolutions.ro, in vederea organizarii acesteia.
Canale externe de raportare
Canalele externe de raportare sunt reprezentate de urmatoarele autoritati:
Avertizorul care efectueaza o Raportare si/sau care divulga public Informatii beneficiaza de protectie in cazul in care sunt indeplinite cerintele legale.
Societatea nu va tolera represalii impotriva niciunei persoane care, in buna-credinta, efectueaza o Raportare conform acestei politici, impotriva Facilitatorului sau a Persoanei Desemnate.
Continutul Raportarii
Raportarea cuprinde, cel putin, urmatoarele: numele si prenumele, datele de contact ale Avertizorului, contextul profesional in care au fost obtinute informatiile, Persoana Vizata (daca este cunoscuta), descrierea faptei susceptibile sa constituie incalcare a legii, precum si, dupa caz, probele in sustinerea raportarii, data si semnatura, dupa caz.
Raportarea poate fi facuta si anonim, in conformitate cu prevederile legale aplicabile, astfel, raportarea care nu cuprinde numele, prenumele, datele de contact sau semnatura Avertizorului se examineaza si se solutioneaza in masura in care contine indicii referitoare la incalcari ale legii.
Informatiile raportate trebuie sa fie de o calitate suficienta, din punct de vedere al volumului si al nivelului de detaliere, pentru a prezenta o imagine clara a problemelor ridicate.
Raportarile se pastreaza pe durata prevazuta de lege, cu respectarea cerintelor legale aplicabile, iar dupa expirarea perioadei legale de pastrare, acestea se sterg.
Actiuni preliminare
La primirea unei Raportari de catre Persoana Desemnata, aceasta va transmite Avertizorului confirmarea primirii Raportarii, in termen de cel mult 7 zile calendaristice de la primirea acesteia.
Raportarea este inscrisa intr-un registru in format electronic care va cuprinde toate elementele necesare conform legii.
Examinarea Raportarii
Procesul de examinare initiala a Raportarii va fi demarat de Persoana Desemnata pe baza informatiilor furnizate de Avertizor.
Persoana Desemnata poate examina in mod adecvat o Raportare numai daca aceasta contine suficiente date sau daca exista posibilitatea de a obtine mai multe informatii. In cazul in care este necesar pentru investigarea Raportarii, Persoana Desemnata poate solicita Avertizorului sa ofere explicatii suplimentare.
Dupa examinarea Raportarii, Persoana Desemnata va comunica Avertizorului modalitatea de solutionare a situatiei raportate. Totodata, conducerea va fi notificata cu privire la modalitatea de rezolvare a situatiei raportate.
Actiuni Subsecvente
In cazul in care Raportarea nu genereaza o investigatie oficiala (cercetare disciplinara/ sesizare catre autoritatile competente), Persoana Desemnata va evalua alte masuri adecvate pentru situatia respectiva.
In cazul in care Raportarea genereaza o investigatie oficiala, aceasta se va desfasura conform legii si a regulamentelor interne aplicabile.
Persoana Desemnata va efectua cu atentie Actiunile Subsecvente si va informa Avertizorul cu privire la progresul acestor actiuni in termen de cel mult 3 luni de la confirmarea primirii sau, in cazul in care primirea Raportarii nu a fost confirmata, in termen de 7 zile de la expirarea perioadei de primire a Raportarii. De asemenea, va comunica orice progres in desfasurarea Actiunilor Subsecvente, cu exceptia situatiilor in care aceasta informare ar putea afecta negativ procesul.
Clasarea Raportarii
Raportarea se claseaza atunci cand:
In cazul in care o persoana face mai multe Raportari cu acelasi obiect, acestea se conexeaza, Avertizorul urmand sa primeasca o singura informare. Daca dupa trimiterea acesteia se primeste o noua raportare cu acelasi obiect, fara a prezenta informatii suplimentare care sa justifice o actiune subsecventa diferita, aceasta se claseaza.
Persoana Desemnata poate decide incheierea procedurii daca dupa examinarea raportarii se constata ca este o incalcare in mod clar minora si nu necesita Actiuni Subsecvente suplimentare, altele decat inchiderea procedurii. Aceasta prevedere nu aduce atingere obligatiei de a pastra confidentialitatea, de a informa Avertizorul si nu aduce atingere nici altor obligatii sau altor proceduri aplicabile de remediere a incalcarii raportate.
Solutia de clasare se comunica Avertizorului, cu indicarea temeiului legal.
Confidentialitate
Societatea incurajeaza raportarea imediata a oricarei Incalcari, in conformitate cu legislatia aplicabila, si garanteaza existenta un sistem securizat al platformei online de raportare pentru mentinerea confidentialitatii.
Persoana Desemnata are obligatia de a nu dezvalui identitatea Avertizorului si nici informatiile care ar permite identificarea directa sau indirecta a acestuia, cu exceptia situatiei in care are consimtamantul expres al acestuia.
Totusi, identitatea Avertizorului, inclusiv informatiile care ar permite identificarea directa sau indirecta a acestuia, pot fi divulgate in cazul in care acest lucru este o obligatie impusa de lege, cu respectarea conditiilor si a limitelor prevazute de aceasta. In acest caz, Avertizorul este informat anterior, in scris, cu privire la divulgarea identitatii si a motivelor divulgarii datelor confidentiale in cauza. Obligatia nu exista in cazul in care informarea ar periclita investigatiile sau procedurile judiciare.
Informatiile din cuprinsul Raportarilor care constituie secrete comerciale nu pot fi utilizate sau divulgate in alte scopuri decat cele necesare solutionarii Raportarii.
Obligatia de a pastra confidentialitatea nu exista in cazul in care Avertizorul a dezvaluit in mod intentionat identitatea sa in contextul unei divulgari publice.
Obligatia de a pastra confidentialitatea se mentine si in cazul in care Raportarea ajunge din eroare la o alta persoana din cadrul Societatii, alta decat persoana desemnata. In acest caz, Raportarea este inaintata, de indata, Persoanei Desemnate.
Prelucrarea datelor cu caracter personal
Orice date cu caracter personal furnizate în mod voluntar prin intermediul canalelor de raportare în sensul Legii nr. 361/2022 privind protec?ia avertizorilor în interes public vor fi prelucrate de c?tre Societate, în calitate de operator al datelor cu caracter personal (denumit în cele de urmeaz? „Operatorul”), în conformitate cu legisla?ia privind protec?ia datelor.
Pute?i contacta responsabilul cu protec?ia datelor la adresa de e-mail dataprotection@esolutions.ro sau la adresa din Bucuresti, sector 1, str. G-ral Constantin Budisteanu nr. 20 C.
Scopul ?i temeiul prelucr?rii
Prelucrarea datelor cu caracter personal ale avertizorului, ale persoanei raportate sau ale oric?rei alte ter?e p?r?i implicate va fi realizata pentru urm?toarele scopuri:
Categoriile de Date cu caracter personal prelucrate ?i destinatarii Datelor cu caracter personal
Datele cu caracter personal care vor fi prelucrate de c?tre Operator vor fi limitate la datele pe care le furniza?i în mod voluntar ?i care sunt necesare în sus?inerea legitimit??ii raport?rilor efectuate, de exemplu nume, prenume, adresa de e-mail ?i/sau num?r de telefon.
Datele cu caracter personal sensibile, cum ar fi origine etnic? sau rasial?, opinii politice, confesiune religioas? sau convingeri filozofice, date privind s?n?tatea sau date privind via?a sexual?, orientarea sexual? vor fi furnizate doar dac? sunt relevante pentru cazul raportat, iar Operatorul le va prelucra exclusiv în scopuri legate ?i necesare pentru a verifica veridicitatea raport?rilor efectuate.
Datele cu caracter personal procesate în cadrul procesului de investigare a raport?rilor efectuate pot fi accesate exclusiv de c?tre persoanele care au nevoie de aceste date în scopul îndeplinirii sarcinilor de serviciu, respectiv angaja?ii implica?i în investigarea raport?rilor.
De asemenea, Datele cu caracter personal vor putea fi comunicate unor destinatari în îndeplinirea de c?tre Operator a unor obliga?ii legale, cum ar fi atunci când este solicitat de c?tre organele competente în cadrul unei proceduri penale ulterioare, în situa?ia în care avertizorul furnizeaz? cu rea inten?ie informa?ii false.
Subliniem c?, Operatorul a implementat în platforma de raportare Whistleblower serviciul „Google reCAPTCHA” (denumit în continuare „reCAPTCHA”) oferit de Google Inc. („Google”) pentru a preveni diverse tipuri de încerc?ri de abuz în procesarea datelor, de exemplu phishing. Astfel, reCAPTCHA analizeaz? diverse informa?ii ale vizitatorilor (adresa IP, mi?c?rile de mouse ale utilizatorului, durata petrecut? pe platform?). Prin utilizarea reCAPTCHA, datele sunt transferate c?tre Google, care le utilizeaz? pentru a determina dac? vizitatorul este un om sau un bot (spam).
Prelucrarea datelor se bazeaz? pe art. 6 alin. (1) lit. f din Regulamentul (UE) 2016/679, Operatorul având un interes legitim în protejarea platformei de raportare Whistleblower împotriva spionajului automat abuziv, împotriva spam-ului ?i în protejarea ter?ilor împotriva unor astfel de atacuri.
Pute?i afla ce date sunt colectate de Google ?i în ce scop sunt utilizate la https://policies.google.com/privacy. Pute?i citi termenii de utilizare pentru serviciile ?i produsele Google la https://policies.google.com/terms.
Perioada de p?strare a Datelor cu caracter personal
Datele cu caracter personal vor fi prelucrate doar pentru perioada necesar? atingerii scopurilor identificate mai sus, dar nu mai mult de 5 ani de la primirea raport?rii.
Dup? expirarea duratei prelucr?rii ?i dup? ce Operatorul nu mai are motive legale sau legitime pentru prelucrarea Datele cu caracter personal, acestea vor fi ?terse in conformitate cu procedurile Operatorului, care pot implica arhivarea, anonimizarea sau distrugerea acestora.
Drepturile dvs.
Când proces?m datele dvs. cu caracter personal, este foarte important s? ?ti?i c? ave?i urm?toarele drepturi:
V? pute?i exercita drepturile în orice moment. Pentru orice întreb?ri cu privire la drepturile dumneavoastr? v? rug?m s? ne contacta?i la dataprotection@esolutions.ro.
Dispozi?ii finale
Prezenta Politic? se completeaz? cu prevederile Legii nr. 361/2022 ?i cu alte reglement?ri interne aplicabile în cadrul Societ??ii.
Abuzul în utilizarea canalului de raportare intern? este considerat? abatere disciplinar? ?i este sanc?ionat conform prevederilor legale specifice.