eSolutions a implementat pentru Carrefour Romania o platforma de big data cu scopul de a eficientiza operatiunile companiei. Sunt centralizate informatii despre stocuri, preturi, vanzari, promotii, comenzi etc. din magazinele si depozitele din tara.
Datele sunt agregate si procesate centralizat pentru a fi ulterior consumate de catre alte sisteme/ aplicatii prin API-uri sau transmise catre sisteme externe.
Platforma de big data implementata pentru Carrefour creste performanta si scalabilitatea proceselor, are disponibilitate ridicata pentru a efectua activitati zilnice de rutina si faciliteaza accesul la date pentru intreg ecosistemul de aplicatii si sisteme IT. Platforma sprijina automatizarea ciclului de viata al produselor prin intermediul tehnologiilor integrate si mareste viteza cu care pot fi realizate modificari, contribuind la eficientizarea operatiunilor prin scaderea timpilor de procesare a datelor.
Cu peste 10.100 de magazine in 34 de tari, Grupul Carrefour este al doilea retailer mondial si numarul unu in Europa. Zilnic, peste 10 milioane de clienti viziteaza magazinele Carrefour din lumea intreaga, bucurandu-se de o gama larga de produse si servicii la preturi echitabile. In Romania, Grupul Carrefour ofera clientilor sai multiple posibilitati de a face cumparaturi, atat in magazinele fizice din tara, cat si online, prin portalul unic www.carrefour.ro sau prin serviciul de livrare BRINGO.
Odata cu evolutia companiei, au crescut nevoile de business si cerintele tehnice. Astfel, partenerul nostru se confrunta cu o serie de provocari precum: cresterea numarului de magazine si acumularea de date in timp, produse de sisteme eterogene; cresterea nevoilor de procesare a datelor si transformarea acestora in informatie valorizata; nevoia reducerii dramatice a timpului in care datele devin disponibile (real time/ near real time). Astfel, clientul intampina dificultati in centralizarea, prelucrarea si transmiterea datelor din cauza volumului mare, a inconsistentei si nestandardizarii acestora. Comunicarea dintre aplicatii si platforme era ingreunata de complexitatea ecosistemului si inexistenta unei abordari standardizate.
Platforma de big data implementata pentru Carrefour aduna informatii din peste 400 de magazine despre 500.000 de produse unice, datele fiind actualizate si servite catre alte aplicatii aproximativ in timp real. Sunt agregate, intre altele, 35 de milioane de inregistrari care redau imaginea fiecarui produs (stoc, pret, atribute, promotii etc.) din toate magazinele. Fluxurile de date procesate intr-o zi depasesc 10 miliarde de inregistrari. Astfel, platforma ajuta la eficientizarea si simplificarea proceselor interne, asigurand accesul la date, in timp real, intregului ecosistem de aplicatii Carrefour, devenind unica sursa de date operationale. Pentru clientii Carrefour, intregul proces se traduce in imbunatatirea experientei de cumparare prin intermediul platformei de e-Commerce si serviciilor de livrare produse (Bringo).
Prima faza a proiectului a demarat la sfarsitul anului 2017. Ulterior, au fost dezvoltate constant noi fluxuri si functionalitati, proiectul fiind inca in derulare. Echipa de proiect este una complexa, incluzand Big Data Solution Architects, Big Data Developers, Big Data Engineers, SysOps, Project Manager.
NiFi (pentru Data Ingest), HDFS (pentru Data Lake), Kafka Streams (pentru Event Sourcing), Spark (pentru Batch Processing), PostgreSQL, Redis, Cassandra, Druid (pentru Data Storage).
Ti s-a parut utila solutia noastra?
Te putem ajuta si pe tine. Lasa-ne detalii despre proiectul tau si revenim cu un raspuns cat de curand.