8 echipe, 26 de participanti, 24 de ore, 5 jurati. IoT, ML, dispozitive, jocuri, si alte aplicatii. Multa munca, dar si distractie pe masura - pe scurt, a VI-a editie a Hackathon-ului eSolutions.
Anul acesta a adus cateva schimbari importante pentru Hackathonul eSolutions. Pe langa criteriile de jurizare traditionale, anume procentul de finalizare al proiectului, originalitate si creativitate, si impresia generala, a fost adaugat un criteriu nou, mai exact iesirea din zona de comfort a tehnologiilor folosite in cadrul hackathonului. Acest criteriu a fost adaugat pentru a echilibra jurizarea, pentru a-i convinge pe participanti sa foloseasca si sa invete tehnologii noi, si pentru a risca.
De asemenea, o alta schimbare importanta a fost ca anul acesta juriul a fost format din parteneri tehnici externi de la companii de top, si carora dorim sa le multumim ca au fost alaturi de noi!
Haideti sa vedem impreuna echipele si ce au dezvoltat pentru Hackathonul de anul acesta!
Locul 1 a fost ocupat de echipa formata exclusiv din interni, Fabrica de Cuie, care a dezvoltat eSolGo - un spin-off al faimosului joc PokemonGO, cu tematica eSolLifestyle. In acest joculet, poti alege din trei personaje principale (angajati eSol) care trebuie sa lupte cu alti angajati eSol pentru a ii colecta. Pentru amuzament, lupta se desfasoara cu replici bine-cunoscute ale colegilor nostri. Felicitari!
Tehnologiile folosite? Java, Android SDK, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, si Clip Studio Paint.
Locul 2 a fost ocupat de echipa The Stray Cat Feeders, care a dezvoltat o adevarata aplicatie de binefacere pentru animalele strazii. Dispozitivul este 2 in 1 si poate sa:
Tehnologiile folosite? Kotlin (mobile app backend), Python (raspberry backend), TinyDb (baza de date), Robotics (rgb led, servo-motor, breadboard, soldering cables, raspberry), si Android XML layouts (mobile UI).
Locul 3 a fost impartit de echipele One Direction si Team Orc.
Proiectul echipei One Direction este destinat persoanelor nevazatoare pentru a facilita deplasarea in interior (bastonul folosit in exterior fiind prea mare), si a putea evita obiectele casante. Ce functionalitati are? Detectie de obstacole, alerte sonore si prin vibratie, sistem anti-pierdere, incarcare prin docking station si over-the-air updates.
Tehnologiile folosite? C++, IOT Embedded, si electronice custom: ESP 8266, Motor de vibratie, Senzor distanta (ultrasonic si TOF), Accelerometru, Carcasa controller move PS.
Team Orc a lucrat la un dispozitiv pentru colectarea smart a tomberoanelor de gunoi - sa cunosti ruta optima de colectare a zilei de maine, dar azi! Care sunt feature-urile?
Tehnologiile folosite? SQL, NoSQL MongoDB, HTTP, EMQX + MQTT, Java, Go, Python, Angular, React.
Alte proiecte din cadrul Hackathonului:
Echipa NoSleep a creat o aplicatie care detecteaza anumite probleme pe durata somnului, atat la nivel de camera (temperatura, CO2, particul, umiditate), dar si cele personale (sforaituri, tusit, etc.). Cum functioneaza? O aplicatie compusa dintr-un device si senzorii conectati la un RPI, urmand ca datele sa fie transmise intr-un GCP, de unde sunt preluate de un rest API in Python. In urma agregarilor, acestea sunt trimise catre o aplicatie mobila care afiseaza diverse analitice, atat datele curente, cat si analize pe sesiunea de somn anterioara si evolutia datelor preluate de la senzori pe ultima zi.
Tehnologiile folosite? Spark, Cassandra, Kafka, HDFS, Azure Cloud, GCP, IoT, Python, Flutter, Raspberry Pi 3; Senzor CO2, TVOC, s-Sense CCS811; senzor de umiditate si temperatura digital HTU21D(F); AXAGON ADA-10 USB 2.0 Soundkarte; microfon mini
Echipa mingle a dezvoltat o aplicatie ce isi propune sa usureze organizarea evenimentelor din cadrul firmei si nu numai: crearea de evenimente, adaugarea de multiple locatii pentru un singur eveniment, participarea la diverse evenimente si a chat-ului destinat acestora, administrarea facila a evenimentelor proprii sau a celor la care participi si adaugarea de poze pentru a ilustra cat mai bine "sufletul" evenimentului sunt caracteristicele principale ale acesteia.
Tehnologiile utilizate? Redis, PostgreSQL, React, TypeScript, Docker, Minio, Spring, Java, si Stomp.
Echipa Rixchat a dezvoltat o aplicatie pentru a inlesni partea de socializare si cunoastere in cadrul companiei. Intrucat nu toti angajatii se cunosc (fiind in alte departamente sau implicati in diferite proiecte), aplicatia Rixchat ofera oportunitatea ca angajatii sa se cunoasca intre ei intr-un mod interactiv.
Tehnologiile folosite? SpringBoot & Java pentru server, JavaScript pentru backend, si React & MaterialUI pentru frontend.
Echipa The Boring Team a lucrat la o editie noua, revizuita si adaugita a Skill Matrix (aplicatie web in care angajatii isi adauga calificarile, mentionand totodata si nivelul de aptitudine, interes si experienta in timp pentru fiecare dintre abilitatile respective).
Tehnologiile folosite? JAVA, Spring Boot, Generator, Python, algoritm apriori (optimizat si tunat pe datele din Skill Matrix-ul existent).
Am avut parte si de muzica, dulciuri (multumiri Sweet Tech), pizza si bere pentru o seara memorabila si inca un Hackthon eSol de succes! Multumim tuturor participantilor, si multumiri speciale Madalinei Grigoras pentru organizarea intregului proiect! Ne vedem anul viitor!
Puteti vizualiza filmuletul aici: